搜尋此網誌

2010年9月23日 星期四

愛情塔

Photo by bhuvanesh gupta on Unsplash



怎麼這麼艱難?

我怎麼做得到?

我就像落入大海的一粒塵沙

就像劃向天際的一顆流星

那麼微小

那麼軟弱

那麼容易消失



又高又陡

我怎麼做得到?



我哭了

說我做不到

我癱了

說這不可能

我甚至

想要鬆手

讓自己就這樣掉落



但是為什麼?

我還是咬著牙往上攀...



我也不明白

為何微小軟弱的我

能夠有力量再前進

我以為是因為我愛你

我以為是因為我需要你

我以為因此我產生力量

所以還能繼續挑戰



終於我下定決心

無論如何要登頂為止



我卻看見

是那雙帶著釘痕的手

擦拭了我崩潰的淚水

是那付上了十字架的身軀

擋住了我將要墜落的靈魂

在我以為獨自哭泣的奮鬥中

你連一刻也沒有缺席



原來

這就是愛情塔的秘密



我以為是因為我愛你

我以為是因為我需要你

我以為因此我產生力量

原來

更是因為你愛我

更是因為你需要我

因此我們彼此產生力量



這是屬於你我的愛情塔

I need you

and you need me...




Anne Murray - You Needed Me lyrics

I cried a tear
You wiped it dry
I was confused
You cleared my mind
I sold my soul
You bought it back for me
And held me up and gave me dignity
Somehow you needed me.

You gave me strength
To stand alone again
To face the world
Out on my own again
You put me high upon a pedestal
So high that I could almost see eternity
You needed me
You needed me

And I can't believe it's you I can't believe it's true
I needed you and you were there
And I'll never leave, why should I leave
I'd be a fool
'Cause I've finally found someone who really cares

You held my hand
When it was cold
When I was lost
You took me home
You gave me hope
When I was at the end
And turned my lies
Back into truth again
You even called me friend

You gave me strength
To stand alone again
To face the world
Out on my own again
You put me high upon a pedestal
So high that I could almost see eternity
You needed me
You needed me

You needed me
You needed me

沒有留言:

張貼留言